main-img

Czym jest lejek marketingowy?

Lejek marketingowy to kompletna strategia pozyskiwania klientów z danego segmentu ibranży, jest uproszczonym modelem opisującym proces, przez który przechodząpotencjalni klienci od momentu pierwszego kontaktu z marką do dokonania zakupu. Dzięki lejkowi marketingowemu lepiej zrozumiesz etapy, na których znajdują się Twoi klienci, a także zmierzysz je i dostosujesz do nich działania marketingowe. W ten sposób bardziej efektywnie zaangażujesz swoich odbiorców, zoptymalizujesz koszty marketingu oraz zwiększysz skuteczność kampanii.

Icon
1

Źródło ruchu

2

TOFU (Top of the funnel)
- Przyciągnięcie uwagi

3

MOFU (Middle of the funnel)
- Utrzymanie uwagi

4

BOFU (Bottom of the funnel)
- "Wirtualna rozmowa z handlowcem"

Icon
Icon
Icon
Icon
<

Czym różni się lejek marketingowy B2B od B2C?

main-img

Lejek B2B jest dłuższy i wymaga budowania wielu punktów styku

BOFU jest bardziej techniczne, szczegółowe i skoncentrowane na korzyściach oraz zwrocie z inwestycji.

TOFU zawsze skupia się na problemach i wyzwaniach

main-img

Lejek B2C powinien być dostosowany do szybkiego podejmowania decyzji przez klienta

BOFU w B2C skoncentrowane jest na korzyściach osobistych, trendach i wzbudzeniu emocji

TOFU w B2C często ma na celu wzbudzenie zainteresowania

main-img

Jak projektujemy lejki marketingowe?

Lejek marketingowy opracowujemy podczas warsztatu online. Nasz specjalista współpracuję z osobą odpowiedzialną za marketing oraz handlowcem, aby szczegółowo przeanalizować proces zakupowy Twoich klientów i strukturę lejka sprzedażowego. Jeśli nie masz Buyer Persony – stworzymy ją wspólnie podczas warsztatu. To pozwoli nam lepiej zrozumieć Twojego klienta i określić, do kogo powinniśmy skierować nasze działania. Buyer Persona to kluczowy element lejka marketingowego. Dzięki niej wiemy, jakie treści tworzyć, gdzie przebywa Twój klient oraz jak najlepiej się z nim komunikować. To umożliwia nam przygotowanie precyzyjnych kampanii marketingowych, które trafiają do właściwych odbiorców.

Od czego zaczynamy?

Projektujemy BOFU

Projektowanie lejka marketingowego zawsze rozpoczynamy od dołu, czyli od etapu BOFU (Bottom of the Funnel). Na tym etapie kluczowe jest odpowiednie przedstawienie klientowi produktów lub usług oferowanych przez Twoją firmę. To tutaj zajmujemy się obiekcjami zakupowymi klienta i analizujemy, czego potrzebuje, aby podjąć decyzję o zakupie. BOFU, jako najistotniejszy element lejka, ma największy wpływ na liczbę generowanych leadów. Praca nad dołem lejka odbywa się na stronie internetowej i dedykowanych landing page'ach.

Projektujemy <span>BOFU</span>

Projektujemy MOFU

W kolejnym etapie projektujemy środek lejka (MOFU - Middle of the Funnel). Jest to najtrudniejszy element, ponieważ musimy utrzymać uwagę odbiorców pozyskaną przez TOFU i sprawić, aby chcieli zostać na dłużej. Osiągamy to poprzez działania remarketingowe, newslettery, subskrypcje, obserwacje oraz mailingi. Na tym etapie kluczowe jest budowanie zaufania i dostarczanie wartościowych treści, które odpowiadają na potrzeby i pytania potencjalnych klientów, możemy oferować bardziej szczegółowe e-booki, case studies, czy zaproszenia na webinary. Celem jest przekształcenie zainteresowania w zaangażowanie, co zwiększa szanse na konwersję w dalszych etapach lejka sprzedażowego.

Projektujemy <span>MOFU</span>

Projektujemy TOFU

Projektując TOFU (Top of the Funnel), kluczowe jest przyciągnięcie uwagi odbiorców na wczesnym etapie ich ścieżki zakupowej. W tej fazie stosujemy różnorodne narzędzia, takie jak checklisty, webinary, media społecznościowe oraz darmowe zasoby, które przyciągają zainteresowanie i angażują potencjalnych klientów. Wszystkie komunikaty są precyzyjnie dopasowane do Twojej Buyer Personyi specyfiki branży, aby skutecznie przyciągać odpowiednich odbiorców, co pozwala Ci optymalizować budżet reklamowy

Projektujemy <span>TOFU</span>

Projektujemy źródła ruchu

Na koniec planujemy źródła ruchu, czyli kanały, którymi docieramy do Twoich potencjalnych klientów. Kluczowe jest, aby źródła te były efektywne oraz dopasowane do Twojej Buyer Persony i budżetu. Celem źródeł ruchu jest wprowadzenie klientów do lejka sprzedażowego. Zwykle stosujemy trzy źródła ruchu, wybierając te najbardziej optymalne, aby maksymalnie zaoszczędzić środki i zwiększyć efektywność działań.

Projektujemy <span>źródła ruchu</span>
main-img

Chcesz zaprojektować lejek marketingowy, który zwiększy Twoją sprzedaż?

Dlaczego warto zaprojektować lejek marketingowy do swojej firmy?

Najczęściej zadawane pytania

Thumb

Czym różni się lejek sprzedażowy od lejka marketingowego?

Lejek marketingowy skupia się na przyciąganiu i angażowaniu potencjalnych klientów na wczesnych etapach ich ścieżki zakupowej, co generuje Leady. Lejek sprzedażowy to wizualizacja procesu sprzedaży, która pozwala mierzyć jego etapy. Celem lejka sprzedażowego jest przekształcenie Leadów z lejka marketingowego na klientów.

Czy muszę wdrożyć lejek z GRAPHIC LINE po zaprojektowaniu?

Po zaprojektowaniu lejka możesz wdrożyć go samodzielnie, lub z pomocą naszej Agencji.

Dlaczego warto wdrożyć lejek w naszej agencji?

W GRAPHIC LINE wdrożeniem lejka zajmują się doświadczeni specjaliści. Zlecając nam wdrożenie, masz pewność, że przebiegnie ono poprawnie i zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.